A társasjáték

A játék rövid leírása

A társasjáték témája Keszthely és a Balaton. Ebben a témában 4 feladattípussal találkozhatnak a játékosok, melyek a kérdés, körülírás, rajzolás és mutogatás. Helyes megfejtés jutalma egy-egy 3D puzzle elem. Az lesz a győztes, aki először összeállítja a 3D kirakóst, és közben összegyűjtötte a 4 különbözőszínű zsetont. 

Mit kell tenni a győzelemért?

A játékosok a játéktábla négy sarkában található fehér mezőkről indulnak vitorláshajójukkal.
Nincs meghatározott útvonal. 3 dobókockával dobnak a Festetics dobókockatoronyban, leolvassák és elvégzik a kockákon olvasható alapműveletet, majd a logikájuk segítségével megpróbálnak úgy lépni, hogy a kedvenc feladattípusuk színét jelző helyre érjenek. A játék során kötelező minden feladattípusból legalább egy jó megoldást adni, amiért különböző színű zsetont kapnak, mely szükséges a győzelemhez. 
A játékosok döntése alapján használhatják a feladatmegoldáshoz az internetet.
A feladatok megoldására 1 perc áll rendelkezésre. 

A játéktábla 3 szintes. Az alapszinten megtalálható mindenféle játékmező a zöld kivételével. A középső szintet kék mezők alkotják, amelyek a közkedvelt rajzolós feladatokat rejtik.  A zöld mező csak a legfelső szinten található meg, és aki oda felkapaszkodik jutalmul kérdés nélkül kap egy 3D puzzle elemet. Tehát a játékosoknak érdemes nem csak síkban, hanem térben is gondolkodni.


Ajánlás

A játékot elsősorban 10-18 év közötti Keszthelyen vagy környékén lakó diákoknak ajánljuk.
Izgalmas ráhangolódás lehet azoknak, akik ide terveznek kirándulást vagy éppen a kirándulás után kíváncsiságból, mennyire ismerték meg Keszthely várost és a Balatont.

A kisebb korosztályhoz tartozó játékosoknak mindenképp ajánljuk, hogy engedélyezzék a játék során az internetes keresést, hiszen ők még csak kevés tapasztalattal rendelkeznek lakóhelyükről és a Balatonról.
A társasjáték ismeret- és tudásanyaga kellően széles ahhoz, hogy a már iskolapadból kikerült felnőttek, vagy éppen a nyugdíjasok találjanak benne valami újat, esetleg szórakozva felelevenítsék tudásukat.


Kompetenciafejlesztés a játék során

A játék tervezésekor az egyik célunk az volt, hogy a lehető legszélesebb célközönség számára hozzunk létre egy olyan fejlesztő játékot, amely saját diákjaink számára is szórakoztató, nem túl nehéz, de még is sok területen nyújt számukra fejlesztést. Többek között így került a játékba az alapműveleti dobókocka trió, a kézügyességet és képzelőerőt fejlesztő rajzolós feladat, a mozgáskoordinációt fejlesztő mutogatás és a térlátást fejlesztő 3D puzzle. 

Elsajátítandó ismeretek 

Keszthely és környékének nevezetességei, turisztikai látványosságai, Keszthely és környékének híres emberei, sportolói, A Balaton, a Kis-Balaton élővilága, nevezetességei.

Fejlesztési területek 

Általános tájékozottság, analízis-szintézis, asszociációs képességek, auditív észlelés, auditív figyelem, beszéd észlelés, feladattartás, feladattudat, figyelem, finommotorika, gondolkodás, keresztcsatornák működtetése, kognitív képességek, kreativitás, logikus gondolkodás, matematikai képességek, megfigyelőképesség, memória, nagymozgás, nonverbális kommunikáció, önértékelés elősegítése, reakcióidő, rendszerező képesség, síkbeli és térbeli tájékozódás, térészlelés, szabálykövetés,
szóbeli szöveg és mondatalkotás, szociális képesség, szókincsbővítés, taktilis észlelés, vizuális figyelem, digitális kompetencia.

Kapcsolódó tantárgyak

  • Matematika
  • Magyar nyelv és irodalom
  • Történelem
  • Rajz és vizuális kultúra
  • Hon- és népismeret
  • Informatika
  • Földrajz
  • Biológia

Fejlesztési lehetőségek

A játéktáblát ugyan négyzetalapúnak terveztük meg, de a fehér szélek elhagyásával bármilyen amorf formában is összeállítható. Lehet nyomtatni hozzá több 2. és 3. szinthez tartozó elemet is, és így megoldható például, hogy a mutogatás csak a 2. szinten, rajzolás meg csak a 3. szinten legyen.

A prezentációk tartalma könnyedén átírható, attól még linkelése nem változik. Némi gépeléssel fűszerezett kutatómunkával személyre vagy inkább a saját településünkre szabhatjuk a játékot, de elkészíthetjük a prezentációnkat egy-egy tantárgyhoz vagy anyagrészhez kapcsolódóan is.

3 speciális dobókockát nyomtattunk, amire további verziókat is ki lehet találni. Például mind a 3 kockára 3 db 0 és 3 db 1-es szám kerül, és így egy háromjegyű kettes számrendszerbeli számot kapunk, amit tízes számrendszerbe kell átváltani. Így nem csak a lépés irányával variálhatunk, hanem a háromjegyű szám számjegyeinek felcserélésével is.

A 3D puzzle játékok is kicserélhetőek, tetszés szerint több vagy éppen kevesebb eleműre, attól függően, hogy rövidebbre vagy hosszabbra akarjuk szabni a játékidőt.

Az ötletek száma végtelen, Kedves Olvasó nyugodtan engedd szabadjára a fantáziádat, és alakítgasd kedvedre a kedvenc társasjátékunkat!

Letölthető prezentációk, gcode-ok, játékszabály és egyéb anyagok: https://bit.ly/2QuFuaE  

© 2019 Zöldmező Utcai EGYMI
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el