Kezdetek
Iskolánkban felpezsdült az élet
Egy új (ját)ékszer!
Még a tavaszi szünet előtt megérkezett a 3D nyomtató az iskolánkban. Rácsodálkoztunk a nyomtatóra először dobozban, majd anélkül is. Miután kicsomagoltuk, és megismerkedtünk az új játékszerünkkel rögtön munkára is fogtuk.
Megindult a népvándorlás, iskolánk apraja, nagyja látni akarta a csodát. Mindenki kíváncsi volt. Záporoztak a kérdések. Mennyi ideig nyomtat? Mekkora tárgyat tud kinyomtatni? Mi az a szál, amiből nyomtat? Színeset is tud? Én is kapok egy nyuszit?...
.... és igen, te is kapsz nyuszit, minden alsós kisdiák (és nagyok közül, aki akar) kap nyuszit.
A projekt csapat
Miután birtokba vettük a nyomtatót, megcsodáltuk, kipróbáltuk és kezdődött a tervezgetés. Először 10 percekben a folyosón, tanáriban összefutva, elsuhanva egymás mellett kezdődött az ötletelés. Minden felvetődött elképzelést, még az apró szösszeneteket is feljegyeztünk egy OneNote jegyzetfüzetbe, nehogy elfelejtődjön valami.
Hamarosan megindult a levelezés, lassan összeállt a csapat, kialakultak a szerepkörök. Pedagóguskollégákkal többször összeültünk, megbeszéltük az aktuális feladatokat.
Tanulóink számára semmi sem volt kötelező.
Szerencsére vállalkozószellemű tanulóból nem volt hiány.
Szívesen jöttek és dolgoztak, mindenki a saját képességeihez mérten kért és kapott feladatot.
Az alkotás ereje
TÖKÉLETES ESZKÖZ A KREATIVITÁSHOZ!
A 3D tárgyak tervezése, nyomtatása és összerakása új kapukat nyitott ki az iskolákban.
Projektvezető:
Szabó Imre
Projektben résztvevő pedagógusok:
Bagarus Viktória, Jakabfi-Guzmics Anna,
Kis Zoltánné, Krasznai Tamásné, Magné Mórocz Cecília,
Pintér-Vincze Beáta, Salamon Andrea, Voltnerné Rudolf Anita.
Projektben résztvevő más iskolában tanító pedagógus:
Szabó Mária
Projektben résztvevő osztályok:
4., 5., 6., 7. osztály, 9./E/A osztály, 9./E/B osztály,
9. Épület- és szerkezetlakatos osztály, 9. Családellátó osztály
10. Számítógépes adatrögzítő osztály.